معرفی 15 شرکت بین المللی پیشرو در تولید پلی اتیلن

پلی اتیلن توسط شرکت های مختلف تولید پلیمر در سراسر جهان تولید می شود. این شرکت ها عمدتاً با تولید انواع پلیمرها و محصولات پلاستیکی سروکار دارد. گروه صنعتی پترو آب حیات سعی کرده است در این مقاله به برترین شرکت های تولید پلی اتیلن در جهان اشاره کند. این شرکت ها با تولید مواد پلی اتیلن در چگالی های مختلف مواد اولیه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن را برای شرکت های تولید کننده فراهم میکنند.

انواع پلی اتیلن و پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن

پلی اتیلن یک رزین پلیمری ترموپلاستیک است که عمدتاً از پلیمریزاسیون اتیلن به دست می آید. این یک محصول رزینی همه کاره است که دوام و مقاومت شیمیایی زیادی از خود نشان می دهد.این رزین پلیمری به طور کلی در دو نوع LDPE و HDPE موجود است. پلی اتیلن با چگالی بالا در مقایسه با پلی اتیلن با چگالی کم  استحکام بسیار خوبی دارد. این ترکیب برای تولید ظروف و محصولات ذخیره سازی در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

از سوی دیگر، پلی اتیلن با چگالی کم باعث انعطاف پذیری محصول می شود و برای تولید پوشش ها، فیلم ها و کیسه ها در مقیاس بزرگ استفاده میشود. لوله و اتصالات پلی اتیلن تولید شده در گروه صنعتی پترو آب حیات از دسته پلی اتیلن با چگالی بالا میباشد که با بالاترین کیفیت و دارا بودن تمامی استاندارد ها به کشور های cis صادر میشود و همچنین در خیلی از پروژه های داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

LyondellBasell Industries N.V

یک شرکت شیمیایی است که عمدتاً با بخش های بسته بندی، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی مرتبط است. این شرکت در سال 2007 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان اصلی در بازار جهانی پلی اتیلن می باشد.

این شرکت ادعا میکند ما پیشرو در صنعت شیمیایی جهانی که راه حل هایی برای زندگی پایدار روزمره ایجاد می کند هستیم و از طریق فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری های متمرکز، اقتصاد دایره ای و کم کربن را ممکن می کنیم.

در تمام کارهایی که انجام می دهیم، هدف ما باز کردن ارزش برای مشتریان، سرمایه گذاران و جامعه است. ما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلیمرها در جهان و پیشرو در فناوری های پلی اولفین، محصولات با کیفیت و نوآورانه را برای کاربردهایی از حمل و نقل پایدار و ایمنی مواد غذایی گرفته تا آب پاک و مراقبت های بهداشتی با کیفیت توسعه، تولید و به بازار عرضه می کنیم.

ExxonMobil Chemical

 

یک شرکت شیمیایی مستقر در ایالات متحده است که عمدتاً با تولید محصولات مختلف شیمیایی یا نفتی در مقیاس بزرگ سر و کار دارد. عمدتاً با بخش های شیمیایی، پتروشیمی و نفت مرتبط است. این شرکت در سال 1866 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تگزاس، ایالات متحده واقع شده است. این شرکت بزرگ هم یکی از تولیدکنندگان عمده پلی اتیلن در مقیاس جهانی میباشد.

این شرکت بر راه‌حل‌های پایدار مبتنی بر شیوه‌های تجاری آزمایش‌شده زمان تمرکز دارد. عناصر اصلی استراتژی کسب و کار این شرکت عبارتند از:

تمرکز مداوم بر ارائه تعالی عملیاتی بر پایه رهبری فناوری و استفاده از مزایای مدل یکپارچه، سرمایه گذاری با هوش و انضباط.

SABIC

 

سابیک یک شرکت نفت و پتروشیمی عربی است که در سال 1355 تاسیس شد. این شرکت عمدتاً با تولید و توزیع انواع فرآورده های نفتی و پتروشیمی فعالیت می کند. سابیک یکی از شرکت های اولیه تولید کننده انواع رزین های پلیمری  و همچنین یکی از تولید کنندگان برتر رزین های پلی اتیلن در سطح جهان است.

سابیک که در میان بزرگترین تولیدکنندگان پتروشیمی در جهان قرار دارد، یک شرکت دولتی مستقر در ریاض، عربستان سعودی است. 70 درصد از سهام این شرکت متعلق به آرامکو عربستان است و 30 درصد باقیمانده به صورت عمومی در بورس عربستان معامله می شود. رشد سابیک چیزی جز معجزه نبوده است. امروزه، این شرکت در حدود 50 کشور برتر جهان با بیش از 31000 نیروی کار با استعداد فعالیت دارد.

رییس شرکت سابیک خالد هاشم الدباغ است. مدیر اجرایی، عبدالرحمن الفقیه، تیم مدیریت جهانی را رهبری می کند. این شرکت توسط هیئت مدیره نظارت می شود.

دفاتر و مقر اصلی شرکت سابیک در ریاض، عربستان سعودی با عملیات صنعتی عمده در شهر صنعتی الجبیل در خلیج فارس و همچنین در ینبع در دریای سرخ است.

Reliance Industries Limited

این شرکت یک تولید کننده کلیدی رزین های پلیمری پلی اتیلن در مقیاس بزرگ است. این شرکت در سال 1966 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در بمبئی هند قرار دارد. این شرکت یکی از برترین شرکت های هندی است که در درجه اول با صنایع پتروشیمی و نفت در سطح جهان مرتبط است.

تخصص این شرکت در توسعه محصولات و بازارها از “مفهوم تا به ثمر نشستن” و فراتر از آن نهفته است. تمرکز دائمی آنها بر نوآوری باعث شده تا به عنوان یک شرکت پیشرو در بازارهای مختلف جهانی ظاهر شوند و به دلیل طیف بی نظیر محصولات خود در سراسر جهان شناخته شوند. عملیات این شرکت ؛ شامل اکتشاف و تولید نفت و گاز تا ساخت فرآورده های نفتی، محصولات پلی استر، مواد واسطه پلی استر، پلاستیک، مواد واسطه پلیمری، مواد شیمیایی، منسوجات مصنوعی و پارچه است.

INEOS

گروه ineos یک رهبر جهانی در شرکت های پتروشیمی است. این مجموعه یکی از تولیدکنندگان برتر مواد شیمیایی مختلف و مواد رزینی است که در مقیاس بزرگ از پتروشیمی ها مشتق می شود. دفتر مرکزی در لندن، انگلستان واقع شده است. این شرکت اولین بار در سال 1998 تاسیس شد و به عنوان یکی از بازیگران کلیدی در بازار جهانی پلی اتیلن شناخته می شود.

ineos توسط بنیانگذار و رئیس آن سر جیم رتکلیف و مالکان مشترک اندی کوری و جان ریس رهبری می شود.

China National Petroleum Corporation

شرکت ملی نفت چین یک شرکت پتروشیمی چینی است که در پکن، چین واقع شده است. این شرکت برای اولین بار در سال 1988 تأسیس شد. این شرکت عمدتاً به تولید محصولات پتروشیمی در مقیاس بزرگ می پردازد. همچنین به عنوان یکی از فروشندگان عمده پلی اتیلن در بازار پتروشیمی برچسب گذاری شده است.

Sinopec Corp

شرکت سینوپک یکی از تولیدکنندگان عمده پلی اتیلن در داخل کشور چین و همچنین جهان است. این شرکت برای اولین بار در سال 2000 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پکن، چین واقع شده است. این شرکت در درجه اول با منابع پتروشیمی و نفت در مقیاس بزرگ مرتبط است. این شرکت با تسلط اصلی خود در تولید و توزیع رزین های پلیمری، در بین تولیدکنندگان برتر عمده پلی اتیلن در سطح جهان قرار دارد.

ارزش برند سینوپک به 28.48 میلیارد دلار رسیده است و در رتبه 67 در سراسر جهان قرار دارد (طبق رتبه بندی 2023)

با ارزش نام تجاری 327.571 میلیارد یوان، این شرکت در رتبه سوم در سراسر چین و اولین رتبه در بین تمام بازیگران صنعت در ارزیابی ارزش برند چین در سال 2023 قرار گرفت. رتبه 1 در صنعت انرژی و شیمیایی چین برای 7 سال و برنده رتبه 1 در “توانایی ایجاد برند شرکت مرکزی” کمیسیون نظارت و اداره دارایی های دولتی برای سه سال متوالی.

Ducor Petrochemicals

پتروشیمی دوکور عمدتاً با پتروشیمی ها کار می کند و یکی از شرکت های بزرگی است که در مقیاس وسیع در تولید مشتقات پتروشیمی فعالیت دارد. این شرکت در سال 2007 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در روتردام، هلند جنوبی واقع شده است. این شرکت در زمینه تولید رزین های پلیمری در انواع مختلف و بازاریابی آنها در مقیاس جهانی فعالیت دارد.

پتروشیمی دوکور از نظر استراتژیک در مجاورت دو بندر بزرگ جهان، روتردام و آنتورپ قرار دارد. اتصال به چندین خط لوله این مکان را به یک مرکز لجستیک ایده آل تبدیل می کند که درست در قلب اروپا کار می کند. درشرکت پتروشیمی دوکور این شعار حاکم است، ما آماده هستیم و می‌توانیم نیازهای پلاستیکی شما را به سطح بالاتری برسانیم. ما مشتاقانه منتظر تبدیل ایده های شما به فروش تا حد امکان کارآمد و بدون زحمت هستیم.

Braskem

براسکم یک سازمان برزیلی است که عمدتاً با تولید مواد پتروشیمی در مقیاس جهانی سر و کار دارد. این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سائوپائولو، برزیل قرار دارد. این شرکت به تولید انواع رزین های پلیمری از جمله پلی اتیلن در مقیاس بزرگ معروف است.

 

DOW

یکی از برترین و قدرتمندترین شرکت های تولید پلاستیک در جهان، شرکت داو کیمیکال میباشد. شرکت داو کمیکال (DOW) یک شرکت شیمیایی چند ملیتی آمریکایی است. این شرکت توسط هربرت هنری داو در سال 1897 تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در میدلند، میشیگان، ایالات متحده واقع شده است.

خط تولید این شرکت شامل مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی و پلاستیک است. خط تولید این شرکت شامل بیش از 6000 محصول مختلف است. این شرکت در حال حاضر تولید کننده و تامین کننده پلی آلکاکیلن گلیکول و کلر است. داو کمیکال در 35 کشور جهان با بیش از 179 مرکز تولیدی فعالیت دارد و حدود 54000 کارمند در سراسر جهان میباشد.آنها می خواهند نوآورترین، مشتری محورترین، فراگیرترین و پایدارترین شرکت علم مواد در جهان باشند. هدف آنها ارائه رشد ارزش و بهترین عملکرد در کلاس جهانی است.

ChenronPhillips Chemical

یک شرکت پتروشیمی است که دفتر مرکزی آن در وودلندز، تگزاس قرار دارد. این شرکت یک تولید کننده مهم پروپیلن، اتیلن، پلی پروپیلن، ترکیبات معطر، آلفا الفین ها، پلی آلفائولفین ها و مواد شیمیایی تخصصی مختلف است.این شرکت دارای 31 سایت تولیدی و مرکز تحقیقاتی در ایالات متحده، سنگاپور، قطر، بلژیک، عربستان سعودی و کره جنوبی است.

LG

بزرگترین شرکت شیمیایی در کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در پایتخت کره، سئول واقع شده است. این شرکت دارای هشت کارخانه در کره جنوبی و 29 مکان تجاری دیگر در 15 کشور است. این شرکت عمدتاً مواد پتروشیمی، پلی اولفین ها، پلی استایرن، پلی وینیل کلراید، لاستیک های مصنوعی و پلیمرهای ویژه تولید می کند.

BRP Manufacturing, Inc

یک تولید کننده آمریکایی ورق لاستیک و محصولات لاستیکی اکسترود شده است که در سال 1914 در لیما، اوهایو تأسیس شد. این شرکت محصولات لاستیکی مختلفی از جمله چوب پنبه و نوار لاستیکی ، ورق های نیتریل پارچه ای برای تسمه نقاله، لنت های الاستومری برای کاهش لرزش و صدا در ساختمان ها و چکش تولید می کند. اینها عمدتاً توسط مشتریان در بخش‌های هوافضا، خودروسازی، تولید صنعتی و حمل‌ونقل استفاده می‌شوند.  همچنین خدمات قالب‌گیری، ساخت و اکستروژن لاستیکی و همچنین آزمایش محصول را برای پروژه‌های مشتری یا سفارشات کمیسیون ارائه می‌دهد.

APSOparts

که در سال 2008 در زوریخ سوئیس راه اندازی شد، تولید کننده و تامین کننده راه حل های پیچیده مهندسی برای کسب و کارهای کوچک تا بزرگ در اروپا است. این شرکت راه حل هایی را برای آب بندی، پلاستیک های مهندسی، جابجایی مایعات،قطعات ضد لرزش و فناوری درایو ارائه می دهد. محصولاتی مانند نوارهای چسب، شیلنگ های راه راه، قرقره های زمان بندی، میله های گرد وقطعات آب بندی های رزوه ای از جمله تولیدات این مجموعه میباشد.

Ensinger

که در سال 1966 در آلمان به‌عنوان تولیدکننده پلاستیک برای مشتریان تجاری تأسیس شد، این شرکتبه تولید ترموپلاستیک‌های عملکردی و مهندسی برای صنایع متعدد در سراسر جهان معروف است. محصولات این شرکت شامل ترکیبات پلاستیکی، محصولات نیمه تمام اکسترود شده، قطعات نهایی قالب گیری تزریقی و همچنین قطعات فشرده و ریخته گری می باشد.

انسینگر مهندسی کارخانه، ساخت و ساز ساختمان، خودروسازی، هوافضا، پزشکی و بازارهای مواد غذایی و بسیاری از صنایع دیگر را ارائه می دهد. این شرکت دارای بیش از 30 محل تولید و فروش بین المللی است که به مشتریان در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد.

 

امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم رضایت شمارا جلب کنیم. گروه صنعتی پترو آب حیات پیشرو در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن و یو.پی.وی.سی با سابقه درخشان در پروژه های مختلف داخلی و خارجی آماده هرگونه همکاری با شما عزیزان میباشد.برای راهنمایی بیشتر میتوانید با تیم فروش و بازرگانی ما در تماس باشید و یا همچنین برای اطلاع از تنوع محصولات ما میتوانید به صفحه اول سایت قسمت محصولات مراجعه فرمایید.